lördag 20 december 2008

Till Ange, och alla andra som vet.Sympathy for MBD. ADD med mera, eller den vanlige pundarn... jag vet faktiskt inte riktigt själv

jag läste "alvange"s blogg, och det fick mig att börja undra... jag börjar se missbrukarn i mig i förhållande till andra. hon pratar om pulver, fan vad jag gillade mitt pulver. Men jag har ingen egentlig rätt att gilla det. Ange har ADD, det blir ett naturligt lugn om hon tar den, för henne e uppåttjacket neråt tjack. precis som om jag tar mina benzo, visst, hon har sina medeciner, jag påstår inget annat. men när det blir för mycket för henne kan hon inte ta en ritallina som "VB medecin" det går ju inte! man måste förstå det.... jag har aldrig haft rätten till tjacket, jag har inte den sjukdommen, det är väll den enda... men hon och många andra har den. så även om jag inte tycker att folk ska knarka så förstår jag dom som gör det. även dom utan diagnoser...
Ange talar om att bli fri verkligheten. jag har hjälpmedel, jag har mitt benzo. hon behöver sitt tjack, fast på laglig väg! hon måste också få kunna sätta sig vid sidan av och se på då och då... hon, och alla som hon, måste få något iaf...
det känns som om jag skriver en motion till staten... inte min mening...
jag har bara inte sovit...

men det finns en poäng... jag vill att folk ska sluta racka ner på folk som egen medicinerar... det är, återigen nåt jag inte rekomenderar. men om det står mellan det och döden... kan man inte då---faktiskt få göra vad man vill /kan för att få över leva

motbevisa mig gärna...

2 kommentarer:

  1. underbara alina...min käraste kära........

    .....tack som fan för att du försöker å ser mig för den jag faktiskt är,,,
    och att jag lider av add så det vita pulvret ger mig ett helt annat perspektiv på livet...
    mig själv......
    jag får inte sådan fokusering alls på nånting annat som jag får av pulvret.........
    ser allt klarare på ett sätt som inte går att beskriva i ord!!!
    det e verkligen så det är bara!!

    ÖNSKAR att människor kunde se detta som ett naturligt hmm,,,, sätt för mig att leva i,,,i just den verkligheten jag nu lever i!!

    snälla förståå jag VILL INTE sitta där i fastkletnat vitt pulver för att överleva!!jag lovar!!men jag ser inte heller lösningen/lösningar i att leva med mig själv med den jag faktiskt är.........
    DET GÖR MIG LIVRÄDD.......

    DET ENDA JAG ÖNSKAR ÄR ATT FÅ KÄNNA ETT LUGN I MIG SJÄLV!!EN TILLVARO DÄR JAG KÄNNER TILLFREDSTÄLLELLSE INNUTI MIG SJÄLV!!

    SvaraRadera
  2. Önskar du kunde läsa det här... men jag känner faktiskt precis likadant...
    Saknar dig som fan Ange!!

    SvaraRadera