fredag 4 mars 2011

hittade lite gammalt kladd...


drömmer om en anledning
att bara vara
kvar i nuet

det behövs inte mycket mer
bara slippa fly...
slippa sitta där med ursäkter
"det var inte meningen"
"...det ska aldrig hända igen"
men det gör ju det...
om och om igen....
oavsett vad det handlar om...
man ska akta sig för mig har jag hört... man ska akta sig riktigt ordentligt.
jag kanske bits...
och vem vet vilka sjukdomar jag bär på
Minns ni när man var rädd förr kill -bacillen....
minns ni hur äckligt det var att bli pussad på?
nu vill vi inget helldre
allt handlar om känslor
allt handlar om kärlek....
när det e som det ska va...
men plötsligt glömmer man att älska och det finns ingen kärlek...
det är då även jag ber er akta er från mig...
det e då jag kan se snäll ut utan att mena det...
bara för att bita till som en huggorm när du är oförberedd....
det är inget jag gärna erkänner
men jag är extremt kluven till allt
ALLT
jag är svart och vitt personifierat...
men det är det ingen som märker
alla ser bara tll det dom gillar, eller det dom HATAR
det är dom ända sätten man kan se på mig på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar