onsdag 26 september 2012

Inte värdig ett liv?

Blev utslängd från psyk, avgiftningen avbruten. Varför?
Fråga mig inte, det var mer svepskäl än anledningar.
Men tydligen är jag fullt psykiskt frisk, bara en jävla pundare.
Men hon skulle iaf skriva ut "lugnande" till mig. Den fantastiska allergimedisinen atarax.
Funkade den inte när jag var sexton, så tvivlar jag på att den funkar nu.
Men en pundare kan ju inte få vara lugn och ångest fri. Vi får leva med panikångesten. För börjar du självmedisinera, är du inte värd så mycket som toalett pappret en läkare använder för att torka sig i röven med.
Synd att man inte får lov att bli en människa igen, utan istället förbli en samhälls parasit.
Det finns inte ord för vad jag tycker om det de kallar vård. Det finns ingen mänsklighet hos de som ska rädda våra liv när det behövs.
Det finns ingen räddning för sånna som mig. Det finns däremot, än så länge, ett jävlar anamma i mig dom vägrar ge upp.
Jag SKA ha den hjälp jag har rätt till. Om jag så måste byta land till ett som har fungerande misdbruksvård, och psykvård.
Men vilket skulle det vara?


2 kommentarer:

  1. Hon skrev ut Atarax till dig? Är det här ett jävla skämt eller?
    tillsammans med det fruktansvärt dåliga skämtet att du skulle vara psykiskt frisk och bara missbrukare. varför tror hon att du föll ner i det, för att det verkade spännande?

    SvaraRadera
  2. fyfan.. finner inte ens ord för hur sjukt detta är. och atarax ? det känns ju som ett hån..
    det är verkligen så att har man en gång blivit stämplad som missbrukare så beror plötsligt ALLA ens problem på just missbruket..
    men det finns ju en anledning till att man behöver drogerna från början. man komma åt roten till det som skaver.. funkar inte att bara ta bort symptomen.

    jag lider verkligen men dig och hoppas utav hela mitt hjärta att du ska få den hjälp du behöver..

    SvaraRadera