söndag 17 juni 2012

Vad jag vet...

hi mamma! Hej gumman! Du är tidigt vaken vill du berätta vad som hände egentligen...? om du orkar... sen ni hitta mig? Menar du när du åkte in! Mattias sms ade och ringde, och jag åkte till dig. Då kom jag samtidigt med ambulansen sen? Jag åkte med ambulansen. Du gick själv ut till den. Det var då jag skällde på dig. I lägenheten Det satt en ambulansman där bak. Sen åkte vi till akuten. Där kom du in direkt ok... sen? Det kom en läkare och såg vilka mediciner som du hade tagit. De hade tagit med förpackningarna som låg i sängen ...? Det var för sent för magpumpning sa han. så du fick något motgift. Sen somnade du och sån där hjärtapparat var påkopplad så de såg hur du andades och hur hjärtat slog För sent för magpumpning? motgift? vad för motgift? Ja han sa så. Det var sprutan som de satte i armen. Det var något för att neutralisera medicinerna förstod jag det som den jag skrek av? Ja vad faan var det? kändes som syra citron och salt! Ingen aning. Det såg ut som vanlig spruta. ok... sen då? Sen somnade du ganska snart. Du fick somna då När du sovit en stund så gick jag. Det var inget mer som jag kunde göra vart hamnade jag IVA eller MAVA? Vet inte. Det var den vanliga akuten vid ambulansinfarten jag vaknade på msva.... Ett rum med apparater, men utanför satt alla som väntar på akuten o gud.. VAd betyder det? mava* Dom läste i dina journaler när jag sa att du blivit utskriven från 363 samma dag. ok, vad sa dom då? eller skakade de ens på huvudet? Det stog att de försökt nå dig på 363 men inte kunnat få kontakt med dig. Du ville inte ta emot vård ungefär asså... de hittade mig i full färd med att försöka ta livet av mig... och de sparkar ut mig! det borde göras en lexmaria anmälan på dem! Det är därför jagsäger att du måste försöka prata med dem så att du kan få hjälp. Om du vill anmäla dem så gör det! jag gör det denna gng, men det ursäktar inte förra gng du hade, om inte jimie ringt mig, kunnat förlora en dotter den kvällen, tack vare dem OCH mig! inte skylla ifrån sig för mye ...förlåt... Att skriva ut någon som är så dålig verkar inte vettigt. Jag vet att jag kunnat förlora dig, och jag mår skit jag också ännu! jag förstår det... Du får inte göra så här. Allting går över, men inte om man är död! "att ta livet av sig är en parmanent lösning på ett tillfälligt problem"? Den var bra! fick den från Linn Det låter som en rubrik till en artikeö artikel vet inte vad hon fått det från... Jag tror du måste träna ditt tålamod, vänta ut det när du mår dåligt. Det får inte hända sånt här! Är du bättre nu? inte mycket, men lite! du, jag ska försöka käka nåt, och framför allt, KISSA! OK, jag ska gå till jobbet vi hörs! men vi lär väll höras igen, då du trotts allt är min mamma Det är klart vi gör. Var rädd om dig. puss o kram puss Jag älskar dig faktistk detsamma<3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar