fredag 20 mars 2009

Död och psykoser

Farmor dog igår... kl 12.00 jag vet inte riktigt om jag fattat det än..
min kompis drog med mig till delsjön och vi trampa omkring i träskmark för att fiska. sen fick han psykos på vägen tillbaka. somnade sedan i ett dike... jag kunde inte lämna honom... och ingen(!!!) stanna för att hjälpa mig, dom bara skratta åt oss...
jag får äntligen liv i honom och får iväg han ett hundratal meter.. .sen börjar han prata med träden..
Äntligen stannar en. sen två till, ser tre till.... jag ringer ambulans åt honom och håller själv på att bryta ihop... när ambulans och polis kommer få¨r jag jävla panik ångest... den här veckan är helt sjuk!! HELAVECKAN!!
polisen sätter mig i sin bil... mer panik.. sen blir det tydligen sahlgrenska akutpsyk... satt ett tag med två snutar... en höll mig hårt om handlederna, för jag hade tydligen bevisat för honom att jag kunde använda mina naglar, och nävar... inte mot dom, utan mig själv..
blir körd till min avdelning på östra.... eller min å min... men a.
sover kanske 4 timmar, går upp och sätter på mig mina smutsiga byxor och x antal tröjer..
dricker en kopp kaffe till morgon ciggen, bryter ihop...lyckas ta mig in och kollar på morgonnyheterna.... min kontakt person ser mig och säger: å nej... inte du! Väldigt trevligt... snackar lite senare, jag ska bli utskriven... jag behöver inte va här, jag håller förvisso med... efter ett tag går jag in på rummet och får panikångest..
dom kommer, går igen sen kommer KPn och säger åt mig att skärpa mig.. JÄTTE LÄTT! och jag ville änna ha mina morgon meds, men dom har tydligen strukits.. stort jävla ?
jag har tatt piller varje dag sen jag var 16. och nu får jag inga... vad fan gör man då?? jag får helt enkelt vänta tills jag kommer hem, å ta dom då... jag fråga KPn om det, men hon visste inte varför... skulle kolla.. jag vill lemlästa någon just nu.... men jag låter nog bli att berätta det.
jag vill inte vara här, så det går på ett ut... jag är grovt trött på att bli inlåst hela jävla tiden. jag blev så arg på snuten igår... fick inte ens pissa själv.. dom trodde jag drogat... men jag hade bara druckigt cola! ett pisseprov senare occh dom var motbevisade.
nu sitter jag och väntar på läkarsamtal, utskrivnings samtal...
Dom märkte dock att mina tics blivit värre.. kanske öka antipsykos meds på mig... annars ville dom inte röra listan... gärna för mig, men håll er till det då! slopa inte mina lungnande och stabiliserande och "lycko"piller... jag kan inte sitta här utan dom...
VAR KONSEKVÄNTA! för det här går ju inte... ta bort dom? okej men trappa ner dom i så fall..... man stryker inte bara... eller har jag fel????
jag håller på att dö invärtes, men jag tror inte att det här hjälper ändå... tror i nte personalen heller verkar det som.. så ut till öppenvården, där jag inte heller får vård utan enbart pratar om vad vi ska prata om i höst!! i grupp!!!
jag är rädd att det blir tävling om vem som är sjukast i huvet...
jag vet fan inte om detta går??
får jag hänga mig nu??? får jag det? det är kanske elakt, men jag klarar ej att leva såhär...
och alla bara: skaffa nya vänner! friska vänner! HUR DÅ??? vilken "frisk" människa vill umgås m,ed mig...
och jag älskar mina vänner, oavsett vad dom gör... det är helt enkelt dom och jag, vi mot världen... vapendragare i livet..

Men farmor då??
jag kände henne inte hon var GROVT dement och visste inte ens om att hon hade barn, än mindre barnbarn.. jag minns henne från barndommen, då var hon underbar...
men hon var 95.... man får helt enkelt förvänta sig att dom går bort.. jag var småberädd på det, ändå en jävla chock....
men jag överlever det... jag överlever de t mästa, verkar det som...
hipp hopp i hagen och adjö!

jag ska nu dricka kaffe och fundera på vad jag ska ta mig till...
Banta och promenera kanske??
alltid någon slags inriktning på livet... eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar