tisdag 12 februari 2013

När månen går med långa ben.

Har lämnat Göteborg ett tag framöver. Redan under studiebesöket sa dem att jag kunde flytta in "nästa tisdag". Det var ganska exakt en vecka sedan. Jag försöker hitta människor från förr, mer specifikt, människa, lärare jag haft. Det känns rätt hopplöst, men vet nog vad nästa "steg" i planen blir. Imorgon blir det aktiveringen hela dagen, ska försöka göra något till vernissagen de ska ha här. Har en tavla, som skulle kunnat vara klar, bara det att jag inte tycker att den är det.. Det fattas, något. Så har jag gjort en näskedja. Kan ju bygga på mer sånt. Håller på, i.a. f. börjat med vad som ska bli en lite plansch aktig, eller poster snarare, Ange på demo -parafras av ett foto. Det var planen. Får se vad resultatet blir, om det blir. Syr även på en kjol. Överväger att göra padges eller något annat ambitiöst. De har nämligen vernissagen på - och i hyllning till - kvinnodagen. Mor min kanske kommer ner, dagen efter. Ska höra med Mattias om han isf vill följa med. Men inte nu. nu sover vi. På skilda håll :'( Tvingade mig att måla, på en prova på måleri innan vi, kanske, drar igång en kurs idag. Det blev en tavla. Men jag lämnade den där. Jag gillade delar av den, men inte den i sig. men det var längesen jag tvingade mig själv att skapa fast jag hade noll inspiration. Tror det var nyttigt. Har bestämt mig för att jag ska kolla upp Foto A kurser i Hässleholm nu också. De hjälper en ju med sådant här. Men jag ska hålla ett öga öppet på när de kan tänkas börja och om det krävs några förkunskaper. Men nu.. SÖMN! .. och lyssna vidare på den fantastiska sagan jag döpt inlägget efter då <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar