måndag 13 februari 2012




så går en dag ur ens liv och kommer aldrig åter.
Så heter en bok som gardell skrev och jag tycker titeln är så talande, eller kanske är den bara tilltalande. För jag vill för det mesta innte leva om dagarna jag varit med om... inte alls faktiskt.
Visst finns det dom där dagarna man önskade aldrig tog slut, dom man nog skulle vilja sätta på repet, men dom flesta, vill iaf JAG, snabbspola framåt...
För morgondagen, det är där drömmarna bor... nu snackar jag inte om dom man inte minns när man vaknat utan dom RIKTIGA drömmarna. Dom som iofs skapas idag, eller kanske tom i gårdagens minnen. Men det är i morgondagen dom förverkligas. Det är där dom får liv! Det är i morgondagen det kan bli ett nu där man faktiskt uppnått nåt, och vem vill inte det?
Jag har bestämt mig för en dröm jag ska uppnå....
Jag ska sticka hål på illusionen av att jag är en svag individ (vilket nog bara jag tycker?) och nån dag ska jag kunna se mig själv i spegeln, och friskförklara mig.... Skit samma vad läkarna säger i det läget, det kan komma både tidigare eller senare... Men jag ska stå där rak i ryggen och intala mig att jag är stolt vacker och frisk, både mentalt och fysiskt....
För visst fan är det en dröm så god som nån annan....
Och morgondagen ÄR drömmarnas rike!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar