onsdag 20 april 2011

så gick det en vecka på det här stället... och vad gav det mig.. egentligen....

avd 363.
vad kan man säga.... jag vill kanske inte direkt dö längre... iaf inte hela tiden, och det får mig ju att bestämma mig för att inte göra nåt åt saken, att det finns hopp liksom... på dagarna kan jag ändå skratta och ha det rätt bra. jag mår ok... visst ångesten finns där. tillsammans med en rejäl dos galg humor... jag är inlagd med ett gäng sköna människor, det e jag verkligen...
Men kvällarna och nätterna e jobbiga som fan... och medecinen funkar knappt.. funkar knappt alls faktiskt. fast jag nu fått min benzo.. oxaskand visserligen vilket inte riktigt e vad jag var ute efter och jag visste sen tidigare erfarenheter att det antagligen inte skulle gå. men det går nästan... så det får duga.
personalen är av olika kaliber får jag säga... somliga är verkligen jätte sympatiska och hjälper en på bästa möjliga sätt och pratar o anstränger sig och FÖRSÖKER!!
en annan... a... jag kan försöka citera ett samtal
- Jag mår fruktansvärt dåligt
- dukan få en atarax och lite theralen
- du vet att dom hjälper inte
- tänker du inte ens ge dom en chans
- ok, jag ger dom en chans...
det går en stund, jag kollar på tv... det funkar bara inte längre känner jag e berädd att ta mitt liv så jag går tillbaka till henne
- Jag känner jag måste vara ärlig, jag funderar på att ta livet av mig
- vad ska jag göra åt det?
jag vet inte, kan du inte ringa jour läkarn och be han ordinera nåt vid behov som en engångs grej
-Nej
- men vad ska jag göra då jag mår skit!!
- kan du inte kolla på tv eller nåt
- Driver Du Med Mig?!! jag säger jag vill dö och du tycker jag ska kolla på tv, vilket jag just gjorde, och uppenbarligen ej fungerade!!
- har du provat med en dusch
-tystnad-
. . .
-klockan är ett på natten....
- vad brukar du göra då?? När du känner så här...
- skada mig
-det är ju inte så bra
- nä...
-men vad ska du göra nu då
- vet ej jag får väll bränna upp armen eller nåt
-aja...
sen gick jag...

och sen e ju läkarna här på dag tid... och då mår jag ju rätt bra..... så dom får liksom uppfattningen om att allt e ok....
visst jag vill inte stanna här.... men jag e fan inte helt säker på om jag vill åka heller....
men dom skickar ju hem folk som VERKLIGEn behöver det här... för att alla här har blivit så vana att hålla uppe en fasad... elller a, alla o alla.... men många här har levt men ångest i en störrre del av sitt liv.... då blir att dölja ångesten en naturlig del, om man säger så.
du kan ju skratta och le... klart du inte vill dö.... öhm, du har nog missuppfattat det här... alla följer inte riktigt er lärobok. varje patient kan inte vara ett textboksexempel.
och helt seriöst, det e dom man ska se upp för.... lovar!!
fan vad kluven jag e nu alltså.. men jag åker hem imorgon...
fixar i ordning lite grejer...
måste ju packa inför kombo...
för jag flyttar till sävedalen på onsdag, så alla som vill ha med mig på dumheter får passa på nu!!
tjipp och adjö trollspö (a jag försöker vara bert, och?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar