onsdag 31 augusti 2011

VIPS..... så var man bra igen...



Lustigt att lösningen egentligen är så enkel, men ändå så FÖRBANNAT SVÅR!
Alla som vet vad jag menar förstår nog även vad jag talar om och neh nej detta handlar inte om ett ÅF!! däremot om tabletter.... En sak jag kan svära vid är att jag inte är benzo missbrukare... däremot kan jag överkonsomera benzo! Visst för all del, fine, här har ni det.... rosa på lila eller vad fan det nu e.. MEN! Och detta e in ett stort men... I ångest lindrande syfte, funkar inte den där femman inom 10 min, visst faaan tar jag en till! Det roliga är..... Att som gammal missbrukare är man inte betrodd... jag måste ju nån gång ha missbrukat benzo?
O visst fan har jag försökt! När man vart som mest pundig o alla var så impade över benzo var man ju tvungen o kolla va dom snacka om... o ja, ångesten försvann ett tag o det var la skönt.... men fan inte värt 10 stess 10or i kaffet.... REBOkaffe, som jag kallar d....o pröva dessa, d e iktrovil, man blir helt SÄNKT! Nä... jag blev helt ångestfri... så vad e d för mening med att missbruka nåt så man blir av med den lugnande effekten på sin normala dos?
Numera... kan det gå några dar emellan att jag tar... Men missbrukare, det e jag! För det finns svart på vitt!
Men det var ju inte det jag skulle wina om.... jag skulle ju bara säga att... sluta vara så restriktiva! Vissa har sån ångest att theralen och lergigan, o inte att förglömma ATARAX känns som ett hån!! och då e man hellre lite beroende, som man kan göra nåt åt, än att må.... som jag gjorde för en liten stund sen... innan stess o noct... som om man vill skära upp sig sj innifrån o ut... o utifrån o in, samtidigt, o mötas nånstans på gränsen till mitten.... Låt en riskera lite beroende isf.... för d e nog fanemig o vara på den säkra sidan...
O på en väns vägnar, även om ingen av betydelse nånsin kommer läsa etta o tänka...Ja! vi lyssnar på henne!
om risken står mellan försämrade levervärden o självmord, så ge stackarn lite jävla smärtstillande!! FÖR ATT LEVA(och inte bara överleva)!!!!!!!!!!

Det är trotts allt det vi kämpar med varje dag, iaf jag och många jag känner...
LEVA! och inte bara överleva....
Så låt det bli mitt slagord, min kampstrof till dig o du underbara VACKRA människa!!!

LEV!!! LEV DITT LIV TILL FULLO!!! och ångra inget, hur dummt det än må varit... för det gör dig en erfarenhet rikare, och en starkare!!

MVH// Alli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar