måndag 14 januari 2013

Jadda jadda jadda!

Jag tror jag avlider!!

Klockan ett imorse kom jag till den fantastiska insikten att, nä. Jag vågar inte vara här. Det kommer spåra ut! Så vid 2 är jag på PK och ifrågasätter lite hur smart det här var. Sjukt lite folk iaf, och man är ju redan här. O well.
Pratar med den obligatoriska sjuksköterskan, har en puls på 114 men klassas som lägsta prioritering. (Y) .
Blir klar där. Väntar några minuter frågar hur mycket folk det är före mig, 4, men det är två läkare som jobbar. Jahopp.
Nu, 5 timmar senare och minst lika många koppar varm choklad, är det 1 före. Plus en akut på ingång. Effektiviteten är häpnadsväckande, minst sagt.
Så om vi ska vara lite matematiska då?
Med mina säkerligen missberäkningar, så kommer det ta minst 100 min tills jag får prata med en läkare, detta förutsatt att det kommer fortsätta jobba 2 läkare, och att dessa inte byts ut, då man i sådana fall får räkna in tiden för en rapport. Så jag kanske kan få träffa en i början av nästa år om allt går som det ska?
Då detta händer lär jag bli hemskickad och debiteras därefter på 250 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar